Ärlighet

 
Det är svårt det där. Man har blivit "uppfostrad" att allt på sociala medier ska vara så peppigt och inspirerande. Samtidigt som många tar upp att man ska visa vardagen och dalarna också. Visst. Men då ska man helst ha någon allvarlig sjukdom. Inte som mig som bara... bara är gnällig.
 
För så känns det. När allt är motigt och man bara är så trött på att allt gör ont och tar tid och att inget går av sig själv. När den högsta önskan handlar om att på frågan hur man mår ärligt kunna säga: idag mår jag bra! Inte bara jo, jag har haft huvudvärk konstant i två veckor och jag orkar inte mycket mer än att ligga i sängen och läsa. Jag menar, hur kul är man då?
Jag har lovat mig själv att jag ska våga vara ärlig här. Men det är så svårt. När allt bara tar emot då känns det som man inte har något att säga. Då är jag hellre tyst än att gnälla. För själv hatar jag gnäll.

Kommentera här: